Please Enable Javascript for Optimal Feature Usage Then Refresh This Page

SCORPIO HEART

Copywriting, Illustration, Typography

1598 0 0

SCORPIO HEART

Copywriting, Illustration, Typography


Scorpio Heart by Ranggasme (Ranggasme),copywriting,ilustrasi,tipografi
Teringat pertamakali mengetahui zodiak saya sendiri, Scorpio. Binatang yang menakutkan, simbol yang saya tidak suka.Tak heran mengapa saya tak pernah terbesit mempelajari zodiak dulu, hingga akhirnya kini saya mempelajarinya perlahan-lahan. Scorpio sendiri memang selalu menjadi kambing hitam di antara 11 zodiak lainnya, disimbolkan dengan binatang hitam yang bisa menyengat dan mencabut nyawa siapapun yang mengganggunya.
Scorpio Heart by Ranggasme (Ranggasme),copywriting,ilustrasi,tipografi
Bahkan orang-orang yak tak percaya apalagi mempelajari zodiak pun kebanyakan sudah punya persepsi sendiri mengenai zodiak ke-8 ini. Dari sifat misteriusnya hingga pengetahuan dan bahkan pengalaman seksual yang tinggi. Padahal, Scorpio juga memegang kunci transformasi, kematian dan kelahiran kembali. Tak heran mengapa Scorpio adalah satu-satunya zodiak yang memiliki paling tidak 3 simbol; kalajengking, elang, dan burung phoenix.
Scorpio Heart by Ranggasme (Ranggasme),copywriting,ilustrasi,tipografi
Scorpio berada di elemen air, yang membuatnya punya sisi sensitivitas emosional yang tinggi bersama zodiak Pisces dan Cancer. Ia adalah Fixed Sign seperti halnya Taurus, Aquarius, dan Leo yang membuatnya menjadi orang yang lebih strategis dalam melakukan perubahan.
Scorpio Heart by Ranggasme (Ranggasme),copywriting,ilustrasi,tipografi
Dear Scorpio, as everybody is falling asleep you’re the only one who stays awake with those dazzling eyes. Anyone who brave enough to gaze at those eyeballs will find your enthuasism to reveal what most people overlooked at. Since you believe that’s not every dark things should always be undisclosed and undiscussed under the spotlights of human’s interests. You don’t care how many people think how weird you are, how unrelated you are to them. Since when they are all doing whatever they are doing in the name of “having fun” you know deep down what they are trying too hard to hide. Most people say that you went over the top. You hold so thighly of things or even people you love so you will never lose anything or anyone again. They have no idea how it feels like to have whirlpool of emotions inside your chest. The thing is, you sacrifice so much that lights almost never touch your skin. That you forget somehow, not all real and important things are hidden. Some of it may lie under the sun. Just because people are talking about it in an easy manner doesn’t mean it is not as deep as your 2AM conversations with your closest ones. All of them, are also as real and as vulnerable as you. And maybe oneday you will realize that some people you care and hug so thighly, give you anything but sorrow. That yourself also fail to notice, that only by letting go, transformation begins.
You've liked some projects from this user.

VISITOR COMMENTS
Please log in to post visitor message..
 
PROJECT BY

ABOUT THE PROJECT
Akhir-akhir ini giat mempelajari Astrologi. Baru tahu bahwa kita lebih dari Sun Sign, atau zodiak yang dihitung dari titik Matahari di tanggal kita lahir (misalnya saya, Scorpio). Namun ada pula bulan, Merkuri, Venus, Mars, dan lainnya. Dari hasil membaca dan mengobrol dengan banyak orang dengan beragam zodiak yang berbeda, saya curahkan melalui gambar dan tulisan.

Uploaded 12 September 2018

TAGS

STATISTICS
1598 views
0 likes
0 comments